Kiedy analizujemy podczas sesji coachingowych trudne sytuacje zawodowe, których w przyszłości chcemy uniknąć, najczęściej okazuje się, że są one wynikiem złej komunikacji. O czymś nie mówimy albo komunikujemy to niejasno, używając zbyt mocnych słów atakujemy lub czujemy się atakowani. Efekt? Poczucie niezrozumienia, niesprawiedliwości i rosnące poczucie niechęci do siebie nawzajem. Na gruncie zawodowym: spadek zaangażowania w pracę i trudności w realizacji celów. Jeśli brzmi to dla ciebie znajomo, mocno zachęcam do lektury najnowszego magazynu "Coaching eXtra" nr 3/2016, dostępnego w sprzedaży od 25 sierpnia 2016, którego motywem przewodnim jest hasło "Jak sobie radzić z konfliktami". Znajdziecie w nim mnóstwo porad, jak się komunikować, by dobrze się rozumieć – nie tylko na gruncie zawodowym, ale również prywatnym.
Ja również dołożyłam swoją cegiełkę do tego tematu, rozmawiając z Iwoną Jaśkiewicz-Wyrębską, mediatorem z Polskiego Centrum Mediacji.
Mediacja to świetne rozwiązanie dla tych, którzy chcą się dogadać, ale czują, że wyczerpali już wszystkie pomysły na to, jak to zrobić. Wtedy warto zwrócić się do specjalisty, który pomoże nam się nawzajem zrozumieć i wypracować takie rozwiązania, które będą dobre dla obu stron.
Panią Iwonę wypytałam dokładnie, jak wygląda mediacja, kto może z niej skorzystać i w jakich sytuacjach, w jaki sposób pracuje mediator ze skonfliktowanymi stronami, jakie są koszty mediacji i przede wszystkim co powoduje, że mediacja jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż zdanie się na postanowienia sądowe. Zachęcam mocno do lektury tego wywiadu, bo Iwona Jaśkiewicz-Wyrębska jest prawdziwą pasjonatką mediacji i opowiada o niej, odwołując się do przykładów ze swojej długoletniej praktyki zawodowej. 

Rozmowę zatytułowaną "Mediacja czyni cuda" znajdziecie na stronie 22.
Magazyn możecie też kupić jako e-wydanie w formacie pdf na na stronach: Publio.pl, Nexto.pl, eKiosk.pl i eGazety.pl

Szczegółowy spis treści
http://coaching.focus.pl/magazyn-coaching/coaching-extra/2016/3